Védjegy és földrajzi árujelzők
A védjegyek olyan megjelölések, amelyek áruk és szolgáltatások mások áruitól és szolgáltatásaitól való megkülönböztetésére szolgálnak. A védjegyek segítik a fogyasztókat a tájékozódásban, fontos szerepet töltenek be a marketing és reklám területén is. A védjegyoltalom azt jelenti, hogy a védjegyet az árujegyzékben megadott árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban kizárólag a védjegy tulajdonosa használhatja. A védjegyoltalom 10 évig tart, és további 10–10 éves időtartamra időkorlát nélkül megújítható. Magyarországon hatályos védjegyoltalom magyar védjegybejelentéssel vagy európai uniós védjegybejelentéssel szerezhető. Szabadalmi ügyvivőink egyben az európai uniós védjegyek ügyében illetékes Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala előtt is hivatásos képviselőként járnak el. Külföldi védjegyoltalom az európai uniós védjegy mellett az adott ország hivatalánál tett nemzeti védjegybejelentéssel, vagy a Madridi Unió tagállamaiban nemzetközi védjegybejelentéssel szerezhető. A földrajzi árujelző valamely táj, helység, esetleg ország neve, amelyet az e helyről származó – a meghatározott földrajzi területen termelt, feldolgozott, illetve előállított – olyan termék megjelölésére használnak, amelynek különleges minősége, hírneve vagy egyéb jellemzője lényegében ennek a földrajzi származásnak tulajdonítható.